Haberler

Genel Görsel E1623681324584

E-Ticaret Nedir?

Son yıllarda bilim ve teknolojinin gelişmesiyle yaşam şeklimizde paralel olarak bu gelişime uyum sağladı. Aynı şekilde alışveriş alışkanlıklarımızda internet bazlı olarak değişiklik gösterdi. Bu değişiklikler yeni bir iş yapma ve tüketim ihtiyacını ortaya çıkardı. E-ticaret, tüm bu yeni nesil iş yapma ve tüketim ihtiyacını kapsayan genç bir kavram olarak ortaya çıktı.

E-ticaretin Tanımı Nedir?

E-ticaret; 1995 yılından sonra internetin global açıdan yaygınlaşmasıyla birlikte oluşan, ticari faaliyetlerin elektronik ortamdan yürütülmesidir.

* Örneğin, Dünya Ticaret Örgütü’nün (WTO) 1998 yılında yaptığı tanıma göre e-ticaret;

“Mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının elektronik ortamlar üzerinden yapılmasıdır.”

* İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ise, e-ticareti daha geniş bir anlamda ele alıyor ve onu;

“E-ticaret; sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir” şeklinde açıklıyor.

* E-ticaret ülkemizde resmi olarak; “Fiziki olarak karşı karşıya gelmeksizin, elektronik ortamda gerçekleştirilen çevrimiçi iktisadi ve ticari her türlü faaliyet” şeklinde tanımlanıyor.

Özetle elektronik ticaret ya da e-ticaret; herhangi bir alışveriş ya da ürünün, çeşitli ödeme biçimleriyle mobil ortam veya internet sitesi aracılığıyla yapılmasıdır.

E-ticaret Neyi Amaçlar?

E-ticaret, hızla gelişen pazar teknolojisindeki yerinizi almanızı sağlar. Böylece e-ticaret müşterilerin ürünlere ulaşılabilirliğini ve satıcıların ürünlerini kolayca pazarlama sürecini hızlandırır.

E-ticaretin Avantajları Nelerdir?

E-ticaret sayesinde müşteriler ürünler hakkında en ince ayrıntısına kadar bilgi edinebilirler, ürünler arasında fiyat karşılaştırması yapabilirler, ürünlerin değerlendirmelerini ve yorumlarını görebilirler, 7/24 alışveriş yapabilirler. E-ticaretin müşteriler açısından avantajları olduğu kadar satıcılar açısından da birçok avantajı bulunmaktadır. Satıcılar ürünlerini dikkat çekici şekilde müşterilere sunabilirler, hedeflenen müşteri kitlesine hemen ulaşabilir, yüklü bir yatırıma ihtiyaç duymazlar düşük maliyetlerle de ticaret yapabilirler, online mağaza ile zamanı daha verimli kullanarak fiziksel mağazaya nazaran satış oranlarını daha da arttırabilirler, müşterilerle iletişim daha kolay kurabilir ve geliştirebilirler.

Evrino ile E-Ticaret’e başlamanın tam zamanı!

Detaylı bilgi için buraya tıklayınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0850 303 3734